Analytics & Dashboards

Meten is weten. Bij je website, webshop of online marketing campagnes is dat niet anders. Gelukkig hebben we zowel developers als marketeers in onze rangen. Tesamen komen we tot nog betere en meer uitgebreide metingen van je digitale resultaten!

Deze analytische data zetten we daarna om in mooie, overzichtelijke en real-time dashboards. Er is niets handiger voor jou en het management als je één duidelijk overzicht hebt van je online marketing campagnes en bijhorende resultaten.

Analytics & Dashboards

Meten = Weten

Het gigantische voordeel aan online en digitaal is dat je veel meer kan meten. Elke klik, of elke actie wordt wel ergens bijgehouden. Alles is dus meetbaar. Dat is eveneens een valkuil, want wat moet je nu net gaan meten?

In onze kick-off is dat dan ook meteen een van de belangrijkste punten (naast doelgroepbepaling). Welke KPI’s zijn er en hoe zetten we deze om naar meetpunten?

Eens dit gedefinieerd is, kunnen onze online marketeers zowel campagnedoelstellingen als biedingsstrategieën hierop toespitsen. Of kunnen onze designers en information architect een veel relevantere structuur uittekenen voor jouw digitale oplossing.

Haal het maximale uit Google Analytics en Google Tag Manager

GTM of Google Tag Manager is bij ons een van de meest gebruikte tools als het over tracking en meten gaat. De combinatie van GTM en Google Analytics maakt het mogelijk specifieke metingen uit te voeren die standaard niet mogelijk zijn.

Enkele voorbeelden van GTM-implementaties die we al deden voor klanten:

  • LinkedIn-conversies meten
  • Brochure-downloads meten
  • Google Analytics-implementatie
  • Aantal kliks op de pijltjes van de homepage slider
  • Interactie met embedded YouTube-video’s meten
  • Facebook Pixel-implementatie met custom events
  • Gemiddelde scrolldiepte meten van blogberichten

All-in-1: online marketing dashboard

Eens we de juiste manier gevonden hebben om jouw KPI’s te meten, zetten we dit ook om naar een dashboard. Hiervoor gebruiken we een specifieke tool waarin we de resultaten van meerdere kanalen in één handig, digitaal overzicht gieten.

Verlies dus niet langer tijd door in aparte interfaces in te loggen en door te klikken. Eén link, éen real-time dashboard. Al is dit niet altijd de juiste oplossing. Als je dieper op één topic wil evalueren, is het mogelijks wel beter om een apart dashboard te voorzien.

Tools

Om alle data correct te meten en overzichtelijk in kaart te brengen gebruiken we onderstaande Google tools.

Dashboards op maat van jouw bedrijf

Hulp nodig bij het instellen van je Google Analytics of bij het opmaken van dashboards in Google Data Studio?

    Webdesign

    Digital Division

    WordPress built with ❤️ by Digital Division. Digitale oplossingen op maat voor jouw onderneming.